植田工

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たまたまインドカレー屋さんでランチを食べていたら、 店内で岡本太郎の「太陽の塔」 と 「明日の神話」 について番組がやっていました。
人類の進歩がテーマの万博にたいして、岡本太郎は人間なんてちっとも進歩していないというようなことを言っていました。これまで岡本太郎の漠然としたイメージだけで作品と向かい合うことがありませんでしたが、太陽の塔のプロジェクトの会議で真剣な顔で語る岡本太郎の言葉が心に響きました。
その二日後に急いで大阪に行って万博公園にドーンとそびえ立つ太陽の塔をまえに、こういうものだったのかと、今さら ながら岡本太郎の生命のスケールの大きさを知りました。

When I was having lunch at an Indian curry restaurant, I came across Taro Okamoto on a TV program, in which he talked about Tower of the Sun and Myth of Tomorrow.
The theme of the Expo was the progress of mankind, but Taro Okamoto said human beings have not progressed at all.
I had a vague image of Taro Okamoto, but had never faced his works before. Yet, his words resonated with me as he spoke earnestly at a meeting for Tower of the Sun project.
Two days later, I rushed to Osaka to see Tower of the Sun. When I stood in front of the majestic tower, it made sense. I was struck by how big Taro Okamoto’s life was.


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植田工 Takumi Ueda

1978年東京生まれ、東京芸術大学卒業。(株)オリエンタルランドを退職後、科学者・茂木一郎氏に師事しアーティストとしての活動を始める。2017年 2018年、池上高志+植田エ「マリア、人工生命、 魚」を トリエンナーレ、日本科学未来館に出展、2019年、シブヤアロープロジェクトの壁画を制作。

Born in 1978 in Tokyo. Graduated from Tokyo University of the Arts. After retiring from Oriental Land Co. Ltd..he studied under the scientist Ken -Ichiro Mogi and began working as an artist. Become a freelance in 2017. In 2018. Takashi Ikegami and Takumi Ueda’s collaboration art work “Maria. Artificial life. Membrane. Fish” was exhibited at Aomori Triennale and National Museum of Emerging Science and Innovation aka. Miralkan. In 2019, he drew a mural for the Shibuya Arrow project.

今回紹介した作家の作品はオンラインストアで販売中です

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It’s About Time (doodle series #676)

Type print: Inkjet print
Image size : H297mm×W210mm
Edition : 10
Price: ¥30,000+tax

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フリーダム・ディクショナリー
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