植田工
Cultivate
日々日々の生活の中に描くという 行為がありますが、 描くことが手段 のようで描くこと自体が目的にも なってしまっているので、いまだに 画家やアーティストとしての 「仕事」 の方便みたいなものを持っていません。 夏目漱石が 『草枕』 で書かれた画家 の仕事のようなものを成立させたい という気持ちはあります。
自分の体が自然であるのならば、 描くことは自分の土を耕している ようなものなのかもしれません。 あの母子の姿はひょっとすると 生命の種のようなものなんじゃ ないかなと思いながら、今日も 野良仕事にハゲみます。
I draw almost every day. Still, I’m not sure what it means to be a painter or an artist. Drawing is not only
a means but a purpose to me.
I wish I would become the artist like the one depicted in “The Three Cornered World” by Soseki Natsume one day.
If my body were nature, perhaps drawing would be cultivating the soil.
The figure of Mother and Child might possibly be the seeds of life. With that in mind, I focus on the day to day work.
植田 工個展
freedom dictionary 展 in 由布院
会場|ある風景 [山荘わらび野]
「ある風景の中にある風景」
会期 | 2023.12.09-2024.1.24
定休日 | 火水木
住所 | 〒879-5114 大分県由布市湯布院町川北952-1
http://www.warabino.net/
植田工 Takumi Ueda
1978年東京生まれ、東京芸術大学卒業。(株)オリエンタルランドを退職後、科学者・茂木一郎氏に師事しアーティストとしての活動を始める。2017年 2018年、池上高志+植田エ「マリア、人工生命、 魚」を トリエンナーレ、日本科学未来館に出展、2019年、シブヤアロープロジェクトの壁画を制作。
Born in 1978 in Tokyo. Graduated from Tokyo University of the Arts. After retiring from Oriental Land Co. Ltd..he studied under the scientist Ken -Ichiro Mogi and began working as an artist. Become a freelance in 2017. In 2018. Takashi Ikegami and Takumi Ueda’s collaboration art work “Maria. Artificial life. Membrane. Fish” was exhibited at Aomori Triennale and National Museum of Emerging Science and Innovation aka. Miralkan. In 2019, he drew a mural for the Shibuya Arrow project.
FREEDOM DICTIONAY #214は紙面版(¥1,000 税込)/PDF版(¥500 税込)の2種類からご購入頂けます。