うつくしいひと 第二十五回 「境界線の風」UTSUKUSHIIHITO Vol.25 The wind of a borderline
ISAO TSUGE Poem / Photography
行方ひさこ ブランディング ディレクター
Hisako Namekata Branding Director
「ブランドのDNA」=「ブランドらしさ」を築くため、ストーリーやデザインなどの一貫したコンセプトワークを行い、ブランドの向かうべき方向を示す。
アパレルカンパニーの経営やデザイナーなどの経験を活かし、ファッション・スポーツアパレル・工芸・ビューティなど幅広い分野で活動中。
ニュートラルなマインドで、ファンを獲得するためのコミュニケーションの仕組みをつくっている。
Namekata directs the brand’s overall concept including its story
and design to build the ‘DNA of the brand’ = ‘style of the brand’.
She works in various departments such as fashion, sport
appárel, craftwork, and beauty through her acquired experience
in design and management.
She keeps a neutral mind and continues to make a
communication structure which will gain the consistent fans.
mizuki 英訳 mizuki / Translations
境界線に立つとき
そこに吹く風を感じる
それはどこから来たのか
どこへ行くのかと目を閉じる
匂いを感じて眺めるまぶたの裏は紅い
光線が血管を通じて
網膜にたどり着きひろがる
目を開ければ
いつの間にか風は過ぎ去り
わたしは行くべき場所にすでにいた
As I stand on a borderline,
I felt the wind blow.
Where did it come from – I closed my eyes and wondered where it would leave to.
I caught a scent, and saw back of my eyelids being red. A ray of light travelled through the vessels,and arrived and spread across my retina.
I opened my eyes again,
the wind has gone
and I was already at the destination.
柘植伊佐夫
人物デザイナー / ビューティディレクター
ISAO TSUGE
Character Designer / Beauty Director
60年生まれ。ビューティーディレクターとして滝田洋二郎監督「おくりびと」や野田秀樹演出「EGG」「MIWA」などの舞台、マシュー・バーニーの美術映像など国内外の媒体で活動。 08年より「人物デザイン」というジャンルを開拓し、大河ドラマ「龍馬伝」「平清盛」、映画「寄生獣」「進撃の巨人」、舞台「プルートゥ」などを担当。作品のキャラクターデザイン、衣装デザイン、ヘアメイクデザイン、持ち道具などを総合的に生み出している。
Isao has been known as a beauty director, participating in the domestic and international art works such as the film ‘Departures’ directed by Yōjirō Takita, theatre works ‘EGG’ and ‘Gyakurin’ by Hideki Noda, as well as Matthew Barney’s visual works. Since 2008, Isao has pioneered a genre of